Kies jij ook voor winstgevend online adverteren?

Winstgevend online adverteren voor jouw bedrijf? Kies dan voor online adverteren uitbesteden! Met een advertentieplan op maat help ik jouw bedrijf groeien. Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan om de mogelijkheden en kansen te bespreken.

Online-Marketing-Specialist-Jeffrey-Goessens

Ervaren Online Marketeer

Advertentiestrategie op maat

Gericht op jouw succes

Online adverteren uitbesteden: de mogelijkheden

Adverteren in Google

Adverteren is Google is een goede manier om direct en doelgericht bezoekers binnen te halen met interesse in jouw product.

Adverteren op Facebook

Adverteren op Facebook is nog altijd een zeer effectieve optie om nieuwe doelgroepen te bereiken en sales te verhogen.

Adverteren op Instagram

Adverteren op Instagram is ook een zeer effectieve manier om nieuwe doelgroepen te bereiken en sales te verhogen.

Adverteren via influencers

Samenwerken met influencers kan je bedrijf boosten, imago versterken en direct sales verhogen.

Adverteren op websites

Er zijn meerdere wegen die bezoekers en conversies opleveren. Adverteren op andere websites is daar één van.

Display advertenties

Display advertenties zijn een geweldige manier om de zichtbaarheid van jouw bedrijf online te vergroten.

Online adverteren is meer dan adverteren in Google, Facebook of Instagram. Er zijn verschillende manieren om bezoekers op een website te krijgen en de marketingdoelen van een bedrijf of organisatie te bereiken. Hierboven staan de populaire opties, maar dit zijn ze niet allemaal. Er zijn meer mogelijkheden voor online adverteren. De vraag is daarom: wat is de beste strategie voor jouw bedrijf?

Krijg een advertentie plan op maat!

Als marketeer die de beste resultaten nastreeft, ga ik nooit zo maar aan de slag. Ik onderzoek eerst de kansen en geef daarna advies op maat. Hiermee voorkom je dat je inzet op het verkeerde platform. Mocht een andere strategie beter zijn, dan geef ik dat zeker aan.

  1. Kansenonderzoek: welk platform en welke strategie is het kansrijkst voor jouw bedrijf? Dat ga ik onderzoeken en vertel ik je. Als je dat wilt. We kunnen ook gelijk adverteren op het door jou gewenste platform.

  2. (Advertentie)strategie maken: de volgende stap is een strategie maken die past bij jouw bedrijf. Of dat nu online adverteren of iets anders is. Een combinatie van verschillende facetten van online marketing is ook mogelijk.

  3. Strategie uitvoeren (en advertenties maken): wanneer het plan duidelijk is ga ik het uitvoeren. Als je nog geen accounts hebt bij advertentieplatforms dan moeten deze eerst aangemaakt worden.

  4. Resultaten analyseren en optimaliseren: dit is misschien wel de belangrijkste stap. Door goed de advertentieprestaties te meten en advertenties te optimaliseren worden ze steeds beter en winstgevender. En dat is waar ik voor ga zorgen.

Wil jij ook een advertentieplan op maat? Klik dan op de knop hieronder.

Full-service-marketing

Wanneer kies je voor adverteren in Google?

Adverteren in Google is een goede manier om snel het verkeer naar je website te verhogen en geïnteresseerde bezoekers aan te trekken. Via Google kun je potentiële klanten bereiken die actief zoeken naar specifieke producten, diensten of informatie. Het grootste voordeel is dat je kunt targetten op het zoekgedrag van je doelgroep (zoekwoorden).

Tenslotte kun je met adverteren in Google bij wijze van spreken vandaag al meer bezoekers op je website krijgen.

Wanneer kies je voor adverteren op Facebook?

Adverteren op Facebook is ideaal om specifieke doelgroepen te bereiken en je merkbekendheid te vergroten. Je kunt er ook goed leads verzamelen en de verkoop stimuleren. Facebook biedt gedetailleerde targetingopties op basis van interesses, gedrag, leeftijd, locatie en meer, zodat je heel gericht kunt adverteren op de door jou gewenste doelgroep.

Facebook is vooral nuttig voor bedrijven die gericht zijn op consumenten, maar kan ook interessant zijn voor zakelijke doelgroepen. Het kan tenslotte ook een interessante optie zijn voor mensen met een oudere doelgroep, omdat Facebook een brede gebruikersgroep heeft. Van jong tot oud.

Wanneer kies je voor adverteren op Instagram?

Adverteren op Instagram is vooral interessant voor B2C-bedrijven met een jonge doelgroep en een visueel georiënteerd publiek, omdat de meeste gebruikers tussen 18 en 34 jaar zijn. Het platform is ideaal om evenementen en consumentenproducten zoals sport-, lifestyle- en modeproducten te promoten. 

Net als Facebook biedt Instagram ook gedetailleerde targetingopties en kan het ook geschikt zijn voor bedrijven met zakelijke afnemers, maar dan moet de targeting wel goed worden ingesteld. Samengevat is het een goed platform voor leadgeneratie, directe verkoop en engagement.

Laat je bedrijf groeien met Jouw Marketing Coach!

"Jeffrey is pro-actief, staat altijd klaar om te helpen en komt met goed advies over social media vraagstukken. Zijn inbreng heeft een flinke rendementsverbetering op onze marketing-investeringen bij BodySwitch gebracht."
Paul Den Dekker
Directeur BodySwitch
"Jeffrey ondersteunt onze marketing al een jaar lang met zijn copywriting skills. Hij is enthousiast, denkt mee en er valt altijd op hem te rekenen. Bedankt Jeffrey! Op naar nog meer jaren."
Niels-Zee-Traffic-Family
Niels Zee
Co-Founder Traffic Family
"Jeffrey heeft ons geholpen met de lay-out van onze nieuwe website, het schrijven alle teksten en SEO. Wij zijn erg tevreden met het eindresultaat en zijn manier van werken!"
Juliette
DUO Home Solutions
"Jeffrey heeft echt verstand van zaken en begeleid je op een persoonlijke en geduldige manier naar echte resultaten! Het is precies de sturing waar ik naar zocht."
Jerome-Verbeek-Orthomoleculair-therapeut
Jerome
Health therapeut

Voordelen online adverteren

  • Krijg meer bezoekers, leads en klanten: online adverteren is een geweldige manier om meer bezoekers op je website te krijgen en daarmee het aantal leads en sales te verhogen. De kwaliteit van je website is hierin een belangrijke factor voor succes.

  • Winstgevend adverteren en opschalen: een groot voordeel van online adverteren is dat de resultaten goed gemeten kunnen worden. Door nauwkeurig met budgetten om te gaan en resultaatgericht te adverteren zorg ik ervoor dat je advertenties meer opleveren dan ze kosten. En is een advertentie uiteindelijk winstgevend, dan kan er flink worden opgeschaald zodat je meer verkoopt en verdient. 

  • Online vindbaarheid en merkbekendheid vergroten: heb je een geweldig product en een mooie website, dan moet deze natuurlijk goed gevonden worden. Door actief te adverteren op diverse platforms vergroot je de online vindbaarheid van je bedrijf en website. Een goede online vindbaarheid zorgt er tegelijkertijd voor dat meer mensen jouw bedrijf voorbij zien komen en ervan hebben gehoord. Oftewel het zorgt ervoor dat je merkbekendheid en naamsbekendheid groter wordt.

  • Concurrentievoordeel: door effectief online te adverteren kunnen bedrijven zich onderscheiden van hun concurrenten en marktaandeel veroveren. Helemaal als je concurrenten niet zo actief zijn met online advertenties.

  • Snelle implementatie en resultaten: een van de grootste voordelen van online advertenties is dat ze snel kunnen worden opgezet en gelanceerd, in tegenstelling tot veel traditionele advertentiemethoden waar je een langere voorbereidingstijd nodig hebt. Met online advertenties kun je vandaag al bezoekers aantrekken.

  • Gedetailleerde inzichten en rapportage: online advertentieplatforms bieden waardevolle inzichten en rapportages van de advertentieprestaties. Dit helpt bij het optimaliseren van de advertenties en het maken van beslissingen. Je kunt onder andere zien hoeveel bezoekers een advertentie oplevert, hoeveel leads, hoeveel klanten, wat de kosten zijn per lead en ga zo door.

  • Doelgerichte reclame: online platforms bieden geavanceerde targetingopties waarmee heel gericht kunt adverteren op specifieke demografische groepen, interesses, leeftijd, opleiding en veel meer. Dit verhoogt de relevantie van je advertenties zodat ze bij de juiste mensen terecht komen.

  • Remarketing advertenties: met remarketing advertenties kun je mensen bereiken die eerder je website hebben bezocht, maar niets hebben gekocht. Remarketing helpt om potentiële klanten opnieuw te bereiken en conversies te verhogen. Dit is een geweldig effectieve advertentiestrategie en vaak ook winstgevend.

  • Enorm bereik: tenslotte biedt het internet een enorm bereik. Met online advertenties kunnen bedrijven wereldwijd miljoenen mensen bereiken als ze dat willen. Ook in Nederland kun je dagelijks advertenties tonen aan duizenden mensen.

"De voordelen van online adverteren uitbesteden aan een reclamebedrijf"

Ontdek de beste advertentie strategie voor jouw bedrijf!

Wil je weten wat de beste strategie voor jouw bedrijf is en wat ik voor je kan betekenen? Meld je dan gratis aan voor een kennismaking/adviesgesprek!

Het is natuurlijk belangrijk om uit te zoeken of ik jou kan helpen en welke kansen er zijn. Tijdens ons gesprek bespreken we je wensen en vertel ik wat ik voor je kan betekenen. Het is de eerste stap naar een mogelijke samenwerking.

Aanmelden is gratis en het gesprek uiteraard ook. Twijfel daarom niet om je aan te melden en de mogelijkheden te bespreken.

marketing-specialist-jeffrey-goessens

Veelgestelde vragen

Bij het uitbesteden van online adverteren neem ik het volledige beheer van je digitale campagnes en accounts over (of een gedeelte ervan). We bepalen samen het budget, doelstellingen en de ideale doelgroep. Vervolgens maak ik een advertentiestrategie op maat en kan het adverteren beginnen.

De kosten bestaan uit twee delen. De kosten voor het advertentiebudget en de kosten voor het inhuren van een advertentiespecialist. De kosten voor de advertenties betaal je direct aan het advertentieplatform en worden meestal automatisch afgehouden van je rekening. De andere kosten voor het inhuren betaal je uiteraard aan de adverteerder. Hoeveel het totaal kost hangt af van jouw budget, op welke platformen er gepromoot moet worden en de tarieven van de adverteerder.

Er zijn geen kosten voor het gebruik van online advertentieplatforms. Je betaalt alleen voor actieve advertenties. De kosten hiervoor heb je volledig zelf in de hand. Je kunt al adverteren voor 50 cent per dag. Het advertentieplatform zal dan niet meer dan €15,50 per maand rekenen (op basis van 31 dagen).

De werkzaamheden verschillen per promotiekanaal en het type advertenties dat gemaakt moeten worden. Allereerst moet er een strategie worden gemaakt. Daarna bestaan de werkzaamheden vooral uit:

  1. Advertenties maken: afhankelijk van gekozen strategie moeten advertenties worden uitgedacht en gemaakt. Dit omvat teksten schrijven, foto’s of video’s maken, budgetten toewijzen en advertenties instellen.

  2. Campagnebeheer: wanneer de advertenties draaien houd ik de resultaten consistent in de gaten en doe ik grondige analyses. Nieuwe inzichten gebruik ik om advertenties te optimaliseren zodat ze steeds beter presteren.

  3. Rapportage: tenslotte moet jij natuurlijk weten hoe goed de advertenties presteren en of ze winstgevend zijn. Daarom rapporteer ik de advertentieprestaties regelmatig.

Alles wat nodig is om winstgevend te adverteren. Van strategieontwikkeling tot campagnebeheer, advertentiecreatie, optimalisatie en rapportage. Je betaalt de advertentiekosten wel zelf aan de advertentieplatforms. Meestal via automatische incasso of een andere gewenste betaalmethode.

De eerste bezoekers krijg je direct vanaf het moment dat de advertenties draaien. Echt meetbare resultaten zijn er doorgaans binnen enkele weken tot een paar maanden, afhankelijk van de doelstellingen en de markt.

Regelmatige updates zijn belangrijk. Dit kan wekelijks, tweewekelijks of maandelijks zijn, afhankelijk van de afspraken die we maken.

Als een campagne niet presteert analyseer ik de data en voer ik optimalisaties door om de prestaties te verbeteren. Dit kan het aanpassen van advertenties, targeting of biedstrategieën omvatten. Mocht een advertentie uiteindelijk nog niet werken dan maken we andere. Het is, vooral aan het begin, een kwestie van uitproberen en testen. Door goed de resultaten in de gaten te houden en advertenties uit te zetten als ze niet presteren zorg ik ervoor dat je niet onnodig budget verspilt.

We kunnen in principe direct beginnen. Zodra jij een aanvraag indient neem ik contact met je op om kennis te maken en ontvang je alle informatie die je nodig hebt. Wanneer je ervoor kiest om aan de slag te gaan dan bepalen we samen de startdatum.

Aanmelden online adverteren uitbesteden

Benieuwd of online adverteren kansrijk is voor jouw bedrijf? Meld je dan aan voor een gratis adviesgesprek. Tijdens ons gesprek bespreken we de mogelijkheden zodat je een weloverwogen beslissingen maken.

ONLINE ADVERTEREN UITBESTEDEN

0
00
Bespreken
  • Advertentiestrategie maken
  • Advies en keuze advertentiekanalen
  • Accounts aanmaken en instellen
  • Campagnes en advertenties maken
  • Advertenties meten en analyseren
  • Advertenties optimaliseren
  • Rapportage advertentieprestaties

Daarom kies je voor Jouw Marketing Coach

Betrouwbare online marketeer
Goede communicatie en afspraken
Snel en op tijd geleverd
Goedkoper dan marketingbureaus
Kwaliteit gegarandeerd
Jarenlange ervaring

Wil je meer weten over mijn diensten? Vraag dan gratis een vrijblijvend adviesgesprek aan. Ik vertel je graag waar de eventuele kansen liggen voor jouw bedrijf en wat ik voor je kan betekenen.

Alles-in-een marketingoplossing

Snel en resultaatgericht

Gericht op jouw succes

Gratis adviesgesprek

×
Meld je hier aan!

Geweldig dat je de eerste stap zet om online adverteren uit te besteden! Ik kijk er naar uit om kennis te maken. Vul hieronder je gegevens in.

Scroll naar boven