SEO optimaliseren

Moet ik mijn SEO optimaliseren of ben ik te laat?

Waarschijnlijk heb je weleens gehoord van SEO optimalisatie en wellicht stel je jezelf de vraag of het de moeite waard is om je SEO te optimaliseren.

Ik krijg regelmatig de vraag of je nog resultaat kunt behalen met SEO en of het nog mogelijk is om hoge posities te bereiken in Google.

Het antwoord op deze vraag geef ik in deze blog.

Wat is SEO optimalisatie?

SEO ranking factoren

Om te beginnen leg ik even kort uit wat SEO en SEO optimalisatie is. SEO heeft alles te maken met de online vindbaarheid van je website in zoekmachines zoals Google.

SEO, voluit Search Engine Optimization, wordt ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd. SEO optimalisatie omvat alle activiteiten die je uitvoert om hogere posities te bemachtigen in de zoekmachine (Google).

Want hoe hoger je scoort, hoe meer websitebezoekers je krijgt. En daar gaat SEO om. Zo hoog mogelijk scoren!

Ben ik nog niet te laat voor SEO optimalisatie?

Nee! Zeker niet! Er zijn nog volop SEO kansen, waarschijnlijk ook voor jouw bedrijf. En je bent zeker niet te laat om te beginnen met SEO optimalisatie.

Om dit beter te begrijpen moet je weten dat SEO draait om scoren op zoekwoorden (zogeheten korte en lange zoektermen). En moet je weten dat er ontzettend veel zoekwoorden zijn voor iedere branche die je maar kunt bedenken.

Zo wil ik met mijn onderneming bijvoorbeeld scoren op marketing gerelateerde zoekwoorden zoals ‘Marketing coach’, ‘Blogs laten schrijven’, ‘Marketing specialist’, enzovoorts.

En zo zijn er voor jouw bedrijf vast en zeker een hoop relevante zoekwoorden met veel SEO potentie.

Waarom je nog niet te laat bent om je SEO te optimaliseren

SEO optimaliseren voor meer website bezoekers

De reden waarom je nog niet te laat bent om nu te beginnen met het optimaliseren van je SEO is omdat er miljoenen zoekwoorden zijn.

Sterker nog, elke seconde worden er zo’n 40.000 zoekopdrachten uitgevoerd in Google. Dit zijn maar liefst 3.5 miljard zoekopdrachten per dag! (1)

Ook is het zo dat er dagelijks tal van nieuwe zoekopdrachten bij komen die nog nooit eerder voor zijn gekomen.

En juist om deze reden is er nog SEO potentie voor jou. Het is dan ook absoluut niet onmogelijk om hoog te ranken met je website. Ook in een lastige branche.

Ga op zoek naar zoekwoorden met weinig concurrentie en veel volume.

Hoe meer concurrentie er is voor een zoekwoord, hoe moeilijker het is om hierop te scoren. Daarom moet je een goed SEO Zoekwoorden onderzoek doen en opzoek naar SEO kansen voor jouw bedrijf.

Hoe dit precies werkt zal ik je uitleggen in een andere blog. Het gaat er in ieder geval om dat je je website of content inricht op basis van zoekwoorden met veel potentie: weinig concurrentie en veel volume.

Dit maakt de kans groter dat jij kan scoren en wanneer er veel volume op dat zoekwoord is betekent dit ook dat je veel organische bezoekers kunt krijgen wanneer je hoog scoort.

Wanneer is het moeilijk om te scoren in Google?

Het is belangrijk om te weten dat SEO optimalisatie een breed begrip is en dat je niet zomaar hoog scoort in Google.

Google hecht namelijk veel waarde aan kwaliteit en wil bij iedere zoekopdracht de beste en meest relevante resultaten tonen. Om relevante en kwalitatieve resultaten te tonen heeft Google allemaal regels gemaakt, zogeheten ranking factoren.

En hoe beter jouw website hieraan voldoet, hoe groter de kans dat jij hoog scoort.

Dit is één van de redenen waarom het moeilijk is om te scoren in Google. Een andere reden is de eerder genoemde hoge concurrentie.

Hoge concurrentie betekent simpelweg dat je niet de enige bent die wil scoren in Google.

Neem bijvoorbeeld het zoekwoord ‘Afvallen’. Er zijn tal van bedrijven die graag bovenaan willen staan als het gaat om afvallen. Er is dus hoge concurrentie.

Door de hoge concurrentie is het erg lastig om te scoren op het zoekwoord ‘Afvallen’.

Waarom je SEO optimaliseren?

De belangrijkste reden om je SEO te optimaliseren is meer websitebezoekers en daardoor mogelijk ook meer sales, meer bekendheid, meer autoriteit en ga zo maar door.

Het grote voordeel van SEO is dat het gratis is en grotendeels blijvend. Heb je eenmaal een hoge positie bemachtigt die veel bezoekers oplevert dan kan het zo maar zijn dat dit jarenlang bezoekers voor je website oplevert.

Maak SEO daarom onderdeel van je Online Marketingstrategie.

Een belangrijke máár!

Technologie ontwikkelt zich in rap tempo. Dit betekent dat Google zich door zal blijven ontwikkelen en ook de Google zoekmachine.

Dit betekent ook dat SEO in de toekomst anders zal zijn, er zijn namelijk een hoop nieuwe technologieën in ontwikkeling zoals bijvoorbeeld Artificial Intelligence.

Onze apparaten worden steeds slimmer en je hoeft steeds minder moeite te doen om de juiste informatie te krijgen. Google is bezig om zijn algoritme steeds slimmer te maken door steeds meer in te spelen op gedrag, gewoontes en behoeften van mensen.

Houdt er daarom rekening mee dat het SEO hoe we het nu kennen in de toekomst zeker anders zal zijn. Maar dat geldt waarschijnlijk voor heel veel meer dingen.

Hulp nodig om je SEO te optimaliseren?

Een andere reden waarom ik weet dat SEO nog veel potentie heeft is omdat ik regelmatig SEO optimalisatie opdrachten doe voor verschillende bedrijven.

Hierbij blijkt er telkens dat er nog volop kansrijke zoekwoorden zijn. Door hier goed op in te spelen kan je goede posities bemachtigen in Google met meer websitebezoekers als resultaat.

Wil jij ook meer websitebezoekers en ben je benieuwd of ik je kan helpen?

Neem dan vrijblijvend contact op om te bespreken wat ik voor je kan betekenen.

Neem een kijkje op mijn andere SEO gerelateerde pagina’s:

SEO Zoekwoorden onderzoek
SEO Advies onderzoek

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top