Op zoek naar de beste marketing tips? Ieder bedrijf is anders, iedere situatie is anders en iedere ondernemer heeft andere tips nodig. Daarom heb ik een vraag: ben je op zoek naar algemene marketing tips of heb je persoonlijke marketing tips en advies nodig, die jou en je bedrijf écht vooruit helpen?
Dat laatste heeft mijn voorkeur, maar de keuze is aan jou. Lees verder voor mijn 31 tips en om erachter te komen hoe ik jou kan helpen.
Marketing draait om gezien en gevonden worden, jezelf onderscheiden en relevant zijn, opvallen en waardecreatie. Goede online vindbaarheid is hiervoor belangrijk, net als het hebben van een effectieve (online) marketingstrategie.
Hieronder staan de 31 belangrijkste Online Marketing tips om je online vindbaarheid te verbeteren en bezoekers om te zetten tot lead of klant.
Omdat het zo belangrijk is benadruk ik dit nog een keer. Heb je een website, word je goed gevonden (in Google), heb je veel websitebezoekers en ben je actief op social media? Ga op onderzoek uit en ga door naar de volgende tip.
Wil je bezoekers? Of wil je bezoekers die actie ondernemen op je website? Dus zich aanmelden of iets kopen. Maak daarom niet ‘slechts een website’, maak een marketingmachine!
Pas je al SEO toe? SEO is een methode die ervoor zorgt dat je goed gevonden wordt in Google, met als resultaat dat je iedere maand nieuwe en gratis websitebezoekers krijgt.
Aan duizenden websitebezoekers heb je niets als ze niets kopen. Aan duizenden bezoekers die een actie uitvoeren op je website wel (aanmeldingen voor je gratis e-book, sales, etc.)
Een gratis weggever is een goede methode om interesse te wekken, een mailinglijst op te bouwen en leads te krijgen. Kunnen mensen zich op jouw website aanmelden voor Gratis advies, Webinars, een gratis E-book of iets anders? Zeker doen! Lees ook de volgende marketing tip!
Als bezoekers zich aanmelden voor je adviesconsult of e-book, worden ze dan ook opgevolgd? Of kom je nooit meer in contact met deze leads? Een goed ingericht marketing funnel is de oplossing voor veel ondernemers. Sommige bedrijven draaien op ‘slechts’ 1 effectief funnel.
Direct nieuwe bezoekers op je website, meer naamsbekendheid en (hopelijk) nieuwe klanten? Begin dan vandaag nog met adverteren via social media. Ook vandaag de dag is adverteren via social media winstgevend voor miljoenen ondernemers en bedrijven.
Adverteren in Google is ook een effectieve manier om direct bezoekers op je website te krijgen. Het grootste voordeel: jij bepaalt op welke zoekwoorden je gevonden wordt. Relevanter kan niet.
Hoe groot is jouw e-maillijst? En doe je überhaupt aan e-mailmarketing? Maak e-mailmarketing een belangrijk onderdeel van je marketingstrategie. Voor veel bedrijven is e-mailmarketing zeer winstgevend (en goedkoop).
Aansluitend op de vorige tip raad ik je aan om geautomatiseerd e-mails te versturen. Vooral naar potentiële klanten die zich hebben aangemeld voor een weggever. Volg jij al potentiële klanten (leads) op met relevante en waardevolle e-mails?
Overal is reclame. Op internet, langs de snelweg, in je mailbox, en ga zo maar door. Iedereen wordt overspoeld met informatie. Wees daarom creatief en val op. Wat maakt jou anders dan anderen en hoe kun je jezelf onderscheiden? Denk hier eens over na.
Ben jij relevant, interessant en waardevol voor je doelgroep en potentiële klanten? Maak en deel waardevolle content! Content marketing is een effectieve strategie die zeer kundig wordt toegepast door veel bedrijven.
Heb je een goede advertentie, maar deugt je landingspagina niet? Dan heb je er nog niets aan. De pagina converteert namelijk niet optimaal, waardoor je klanten misloopt. Maak daarom goede en vooral effectieve landingspagina’s. Zo zorg je ervoor dat je advertentie betere resultaten oplevert.
Om je een handje te helpen heb ik een e-book gemaakt met daarin een blauwdruk voor een goede online marketingstrategie. Dit e-book kun je downloaden via mijn website. Klik hier.
Heb jij zogeheten Call-To-Actions (CTA’s) op je website? Dit is belangrijk, want je moet bezoekers stimuleren om acties uit te voeren op je website. Trigger bezoekers met goede knoppen, banners en andere call-to-actions om actie te ondernemen op je website.
Wist je dat maar 2% van je bezoekers een aankoop doet op je website? Wat gebeurt er met de andere 98%? Die moet je opvolgen met retargeting! Dit kan op verschillende manieren, ook via Facebook advertising.
Verlies geen klanten op je betaalpagina met een goede checkout. Met een slecht betaalproces verlies je klanten. Klik hier voor een systeem om goede betaalpagina’s te maken.
De waarde van goede teksten wordt door veel ondernemers onderschat. Het is belangrijk om bezoekers op de juiste manier aan te spreken en te inspireren. Zorg voor websiteteksten die aanspreken, overtuigen en aanzetten tot actie.
Steeds meer mensen bezoeken een website via een telefoon. Google (en ook klanten) hecht(en) daarom steeds meer waarde aan een ‘mobile first’ website. Je website moet er vooral op mobiel goed uit zien (de desktop-versie natuurlijk ook).
Het is belangrijk om goed te weten wie je doelgroep is. Het kiezen van een goede doelgroep zorgt voor duidelijkheid voor jezelf en de manier van communiceren. Leer je doelgroep ook kennen.
Doe iets voor een ander en de ander voelt zich verplicht iets terug te doen. Oftewel, de bereidheid op een uiteindelijke aankoop wordt groter door eerst te geven. Bijvoorbeeld een gratis e-book, proefperiode, of wat dan ook. Dit is een heel belangrijke marketing tip!
Een tevreden klant is goud waard en is bereid ‘meer’ voor je te doen. Echte fans promoten jou zonder daar iets voor terug te willen. Mijn advies is daarom: stimuleer mond-tot-mond reclame en hou je klanten tevreden. Altijd! Dit is gratis reclame.
Deze tip is ook heel belangrijk. Bezoekers zijn niet geïnteresseerd in jou. Ze zijn geïnteresseerd in zichzelf en wat jij voor hen kan betekenen. Wat levert het op om met jou in zee te gaan? Waar zit de waarde voor de klant en wat zijn de ‘echte’ voordelen. Probeer hier goed over na te denken.
Wat is het verhaal van jouw bedrijf, jouw producten en jouw diensten? Vertel ‘de story behind’ waarin mensen zichzelf herkennen. Ga op zoek naar raakvlakken om een band te creëren.
Deze online marketing tip wordt vaak overgeslagen. Meet en analyseer je resultaten zodat je gerichte verbeteringen kunt aanbrengen in je website, promotiecampagnes, marketing funnels en e-mail strategieën.
Marketing, je moet het niet groter maken dan het is. Je moet het vooral doen en blijven doen. Wees creatief en wees niet bang om de mist in te gaan. Zoek altijd naar wat werkt voor jou en daar steek de meeste tijd in. Probeer niet alles tegelijk te doen.
Schieten met losse flodders werkt niet. Wees consistent in de dingen die je doet en die werken voor jou. Waarmee behaal jij het meeste resultaat? Leg daar je focus.
Een andere belangrijke marketing tip is je doelgroep leren kennen. Wie is je doelgroep, waar heeft je doelgroep behoefte aan en wat is hun grootste probleem. Hoe beter je je doelgroep kent, hoe beter je erop in kunt spelen.
Onthoud dit goed! Wat je ook verkoopt, de mensen in je doelgroep weten niet dat ze het nodig hebben tot je laat zien hoe goed het is!
Bloggen is een geweldige manier om jezelf te positioneren (als specialist in jouw vakgebied). Bloggen is ook een geweldige manier om bezoekers naar je website te krijgen. Gratis (via Google) en via advertenties. Bloggen is alleen wel tijdrovend en moet dus goed worden overwogen.
Lees boeken, volg cursussen en verdiep je in marketing (of schakel mij in als marketing coach).
Zie hieronder een van mijn favoriete marketing boeken.
Zoals ik al aangaf is het moeilijk om goede marketing tips te geven, omdat iedere situatie anders is. Ben je een beginnend ondernemer, heb je een website en doe je al aan marketing? Of nog niet? En wat zijn je doelen?
Er zijn zo veel kansen en mogelijkheden, maar het gaat erom wat het best is voor jouw bedrijf. En daar wil ik je bij helpen!
Als Marketing coach help ik ondernemers bij het maken van een winstgevende marketingstrategie voor meer bezoekers, leads, klanten en omzet. Marketing coaching is een uniek concept om jou alles te leren wat je moet en wil weten over (online) marketing.
Loop deze kans dan niet mis en kies voor Marketing coaching. Klik op de knop om je aan te melden voor een gratis adviesgesprek.
Meer informatieHeb je geen interesse in Marketing coaching, maar wil je wel meer leren over marketing en weten hoe marketing kan werken voor jouw bedrijf? Lees dan een van mijn vele blogs of download gratis mijn e-books.
1. Lees mijn Marketing blogs
Ben je geïnteresseerd in marketing en onderwerpen zoals SEO, Adverteren in Google en Leads genereren? Lees dan mijn blogs! Hier behandel ik marketing gerelateerde onderwerpen in begrijpbare taal. Klik op de knop.
Ga naar blogs2. Download Gratis Mijn E-book
Een volledige marketingstrategie in één e-book. Dat kun je gratis downloaden. Met behulp van mijn e-book ontwikkel je een marketingstrategie in 5 stappen. Inclusief tientallen waardevolle tips. Download nu gratis.
Downloaden3. Bestel Marketing coaching
Je bent op zoek naar marketing tips, daarom ben je hier gekomen. Wat nou als ik jou ga coachen? En jou wegwijs maak in de marketingwereld? Dit is de beste tip die ik kan geven. Meer weten? Klik op de knop. Loop dit niet mis!
Meer informatie